Cookies op www.aeresvmbo.nl
Aeres gaat zeer zorgvuldig om met haar informatie en zal deze gegevens nooit aan derden ter beschikking stellen.
Om de kwaliteit van ons onderwijs te garanderen, stelt Aeres VMBO jaarlijks regelingen en statuten vast. Deze documenten beschrijven de organisatie van ons onderwijs plus de rechten en plichten van jou als leerling en die van de school, leerbedrijven, medewerkers en ouders.
Meer over onze algemene regelingen en statuten lees je hier op de algemene website van Aeres VMBO.
Heeft u een klacht of bezwaar? Klik dan hier om uw klacht of bezwaar in te dienen bij het loket rechtsbescherming.
Wanneer ouders/verzorgers hun kind bij Aeres VMBO Lelystad inschrijven, verklaren zij door het zetten van hun handtekening op het aanmeldingsformulier dat zij instemmen met de eisen en regels die de school aan de leerlingen stelt. Dit houdt in dat wij als school verwachten dat ouders/verzorgers ons bij de uitvoering van de regels steunen. Dat wil zeggen dat zij accepteren dat wij hun zoon/dochter aanspreken op hun gedrag en zo nodig corrigerende maatregelen nemen. Verder verwachten wij dat ouders/verzorgers, accepteren dat hun zoon/dochter, indien wij dat nodig vinden, extra taken krijgt bij overtreding van de regels. In een leef- en werkgemeenschap, waar enkele honderden mensen samen de dag doorbrengen, zijn spelregels nodig. Als school vragen wij van de leerlingen respectvol met elkaar en met de omgeving om te gaan.
Op onze school hebben wij respect voor elkaar en voor onszelf! Dat laat je zien door:
3 x reflectieformulier | Ouders en mentor worden op de hoogte gesteld van derde kaart, met de vraag om in gesprek te gaan. |
6 x reflectieformulier | Ouders en mentor worden op de hoogte gesteld van de zesde rode kaart, vraag aan mentor om in gesprek te gaan en signaalbrief op te stellen. Vierkant rooster voor de leerling. Dit betekent 8.15 - 16.15. |
9 x reflectieformulier | Mentor en Ondersteuningscoördinator hebben gesprek met leerling en ouders. Traject tiende reflectiekaart wordt in beeld gebracht. Leerling krijgt vierkant rooster. (8.15-16.15) |
10 x reflectieformulier | Verdere stappen in overleg met het managementteam. |
3 x te laat | = mail/brief naar huis via absentiecoördinator (laat 1) |
5 x te laat | = mail/brief naar huis via absentiecoördinator (laat 2) |
7 x te laat | = mail naar leerplichtambtenaar via absentiecoördinator. De leerplichtambtenaar zal dan contact opnemen met ouders/verzorgers en leerling (laat 3) |