In het kader van de talentontwikkeling van de leerlingen, willen we onderzoeken of het ‘talentgedreven werken’ een passende manier is om duurzaam in te gaan zetten. Het project werkt toe naar een Challenge Day waarin leerlingen op hun unieke talenten worden teruggeworpen om bijna onmogelijk lijkende opgaven te realiseren.
Als start van het traject schoven docenten aan bij de introductie- en opleidingsdag ‘talentgedreven werken’. Tijdens deze bijeenkomst op 18 januari jl. werden zo'n 50 docenten, mentoren en geïnteresseerden door Luk Dewulf meegenomen in zijn kijk op talentontwikkeling. Wie het hele traject heeft doorlopen mag zichzelf ‘talentfluisteraar’ noemen.
In de volgende fase worden de Challenge Days voorbereidt. Acht kunstvakdocenten en kunstenaars gaan deze challenges uitwerken, opzetten en begeleiden. In een eerste sessie werd kennisgemaakt met de school (rondleiding en introductie) en met het concept ‘Challenge Day’. Hoe werkt zo’n dag en hoe kun je een breed scala aan talenten activeren aan de hand van uitdagingen?
Met behulp van voorbeelden en ervaringen uit eerder edities werden de kunstvakdocenten door Luk Dewulf op weg geholpen naar het ontwikkelen van de Green Art Challenges. Er volgen hierna nog enkele voorbereidende sessies waarna de uitvoering zal plaatsvinden in juni.
The Green Art Challenge is een nauwe samenwerking tussen Keunstwurk, Ateliers Majeur en Aeres VMBO Heerenveen.
Aeres VMBO Heerenveen doet mee aan The Green Art Challenge
DateIn januari 2023 is het project ‘The Green Art Challenge’ op onze school van start gegaan.