Projectweken en excursies

Op Aeres VMBO Emmeloord zijn meerdaagse schoolactiviteiten opgenomen.

Kennismaken

Aan het begin van het schooljaar starten de leerlingen uit klas 1 met een introductieweek. In deze week leren de leerlingen elkaar, de school en de docenten beter kennen. We gaan erop uit en maken kennis met de middelbare school en de groenvakken.

In klas 2, 3 en 4 wordt ook opgestart met een korte introductie om elkaar beter te leren kennen en de vakantieverhalen te delen.

Projectweken

In leerjaar 1, 2 en 3 worden projectweken georganiseerd. Hierin wordt verdieping gezocht in  wisselende thema's als taal en wiskunde. De reguliere lessen vervallen in deze week.

Klassenavonden en schoolfeesten

Onder verantwoordelijkheid van de mentor kan een klas een klassenavond organiseren. In overleg met de betrokken docent stellen leerlingen een programma samen. Een commissie die uit docenten en leerlingen bestaat, kan bij voldoende belangstelling een schoolfeest organiseren. Voor de duidelijkheid: bijeenkomsten die buiten de school om worden georganiseerd, vallen buiten de verantwoordelijkheid en verzekering van de school.

Sportactiviteiten

Voor elk leerjaar organiseren we op school een sportmiddag. Aan het einde van het schooljaar vindt de atletieksportdag plaats voor de leerlingen in klas 1 en 2 en een watersportdag voor de leerlingen in klas 3. Daarnaast kunnen door de sectie Sport & Bewegen andere activiteiten georganiseerd worden, zoals schaatsen in Thialf.

Ontdek de polder

Aeres VMBO Emmeloord is gevestigd in de Noordoostpolder, een gebied met een boeiende geschiedenis. Bekijk hoe we Schokland samen ontdekken: